Lider grupy przypisuje zadanie do grupy, a następnie każdy członek grupy otrzymuje swoje indywidualne zadanie do wykonania. Siedzisko w stylu wyspiarskim daje również grupie korzyści płynące z tego, że może ona rozmawiać ze sobą w każdej chwili i w razie potrzeby prosić o pomoc. Będąc w tak bliskiej odległości od siebie nawzajem w biurze, przełożony zyskuje jeszcze jedną korzyść, ponieważ może zadzwonić do uchi-awase. Uchi-awase jest nieformalnym spotkaniem, które ma na celu dotarcie do najważniejszych informacji, a także umożliwia wszystkim członkom zespołu kreatywność w biurze. bauex.pl

Zapytaj stolarza – jakie meble są najlepsze do pracy biurowej

Otwarty układ pomieszczeń biurowych pozwala na to, ponieważ nie ma prawie żadnych niezależnych pomieszczeń czy szaf. Jeśli przełożony stoi przy swoim biurku, może rzucić okiem na swoich współpracowników i bez trudu zadzwonić do nich „- mówi Durlabhji, Subhash, Norton E. Marks i Scott Roach, autorzy japońskiej perspektywy kultury biznesowej. Po zakończeniu wszystkich poszczególnych zadań grupa łączy w sobie pracę każdej osoby, a projekt stanowi całość i jest zwracany przełożonemu. Praca jest postrzegana jako wysiłek zespołowy i każdy członek grupy otrzymuje jednakowe uznanie za przynależność do zespołu, który ukończył bramkę.

Stolarstwo mebli pod wymiar Białystok

Oferty zakładów stolarskich

Grupa jest odpowiedzialna za to, że każdy członek grupy jest odpowiedzialny za zapewnienie, że praca jest wykonywana i że nikt nie wykonuje więcej pracy niż inny. Innym czynnikiem motywującym jest to, że szef grupy jest również siedzący przy tym samym biurku, a skutkiem tego dla poszczególnych osób jest to, że muszą ciężko pracować tak samo jak szef. Rola otwartego układu z miejscami siedzącymi typu wyspowego pozwala na taką strukturę biura, aby pracownicy pracowali razem w zespołach. Struktura organizacyjna japońskiego biura określana jest mianem struktury poziomej. Według Andrew, Ghillyera, autora Management Now,”Struktura horyzontalna jest strukturą organizacyjną składającą się z dwóch grup: pierwsza składa się z wyższej kadry kierowniczej odpowiedzialnej za strategiczne decyzje i polityki, a druga składa się z upoważnionych pracowników pracujących razem w różnych zespołach procesowych; znana również jako struktura zespołowa.

Korzyścią płynącą z zastosowania tego typu struktury jest spłaszczenie hierarchii w celu zredukowania nadzoru, zdolność zespołów do samodzielnego zarządzania, praca zespołowa, a nie tylko indywidualna jest nagradzana, a szkolenia są mocno podkreślane wśród wszystkich pracowników. Dzięki zwiększonemu poczuciu upodmiotowienia i odpowiedzialności pracownicy są zmotywowani do terminowej realizacji celów. Posiadanie biura w strukturze poziomej pozwala na łatwą komunikację z grupami w zakresie wprowadzania nowych polityk i pomysłów.